ערכות מתמטיקה (למכירה)

הערכות ניתנות לרכישה בית ספרית (ולא אישית). כמובן שניתן לרכוש יותר מערכה אחת מכל סוג.

ערכות מתמטיקה

בפדגוגייה קיימים שבעה סוגים של ערכות מתמטיקה/חשיבה.
ערכות אילו מתאימות לתלמידים מחוננים ומצטיינים, ומיועדות לשימוש בבתי הספר הרגילים.
הערכות מיועדות לגילאים שונים, רובן רב-גילאיות, חלקן מיועדות לתלמיד יחיד וחלקן לזוג. ניתן לעבוד בחלק מהערכות גם בקבוצה.

 

 

שם הערכה תוכן הערכה גיל התלמידים מספר המשתתפים זמן הפעילות
פעילויות בלוח דמקה הערכה כוללת אוסף גדול של משחקי חשיבה, כולם מתבצעים על גבי לוח דמקה, ובשימוש חיילי שחמט הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות ד'-ה'-ו', אך ניתן להשתמש בה גם לתלמידים בוגרים או צעירים יותר. רוב המשחקים מיועדים לשני שחקנים, יחד עם זאת קיימות מספר פעילויות המתאימות לתלמיד אחד או ל-4 תלמידים. בכל משחק מצוין מספר התלמידים המתאים. רוב המשחקונים אורכים מספר דקות למשחקון, ומיועדים למשחקים חוזרים. המשחק החוזר הוא חיוני בכדי להפיק תועלת חשיבתית מן המשחק. מספר הפעילויות הוא רב, וניתן להשתמש בערכה שעות רבות.
ציירים מתמטיים הערכה כוללת סדרה של חידות צביעה מאתגרות, בדרגת קושי הולכת ומתפתחת, התורמים לפיתוח יכולת החשיבה הדדוקטיבית של התלמידים. הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות ד'-ה'-ו'. ערכה זו כוללת פעילויות לתלמידים בודדים, אך ניתן לאפשר לתלמידים לעבוד בזוגות. פתרון החידות אורך מספר דקות. ככל שמתקדמים בדרגת הקושי, כך זמן הפתרון של החידה מתארך. פתרון החידה האחרונה יכול לערוך כשעה.
מחשבה במשבצת הערכה כוללת אוסף גדול של חידות במטריצה, בדרגת קושי הולכת ומתפתחת. ככל שהחידה מורכבת יותר, היא דורשת מהתלמיד להתייחס למספר גדול יותר של מרכיבים. הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות א'-ב'-ג', אך ניתן להשתמש בה גם לתלמידי כיתה ד'. ערכה זו כללת פעילויות לתלמידים בודדים, אך ניתן לאפשר לתלמידים לעבוד בזוגות. פתרון החידות אורך מספר דקות. ככל שמתקדמים בדרגת הקושי, כך זמן הפתרון של החידה מתארך.
משחק גבולות הערכה כוללת משחק חשיבה, במספר גרסאות, בדרגת קושי הולכת ומתפתחת. הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות ב'-ו', אך ניתן להשתמש בה גם לתלמידים בוגרים או צעירים יותר. המשחקים מיועדים לשני שחקנים. רוב המשחקונים אורכים מספר דקות למשחקון, ומיועדים למשחקים חוזרים. המשחק החוזר הוא חיוני בכדי להפיק תועלת חשיבתית מן המשחק.
חושבים בקבוצות הערכה כוללת אוסף גדול של בעיות, בדרגת קושי הולכת ומתפתחת, שכולן לקוחות מתורת הקבוצות. ככל שמתקדמים, דרגת הקושי עולה. במהלך העבודה התלמידים מתוודעים למושגים חדשים מתורת הקבוצות ולומדים ליישם אותם. הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות ה'-ו', אך ניתן להשתמש בה גם לתלמידים בוגרים יותר. ערכה זו כוללת פעילויות לתלמידים לתלמידים בודדים, אך ניתן, ואף רצוי, לאפשר לתלמידים לעבוד בזוגות. ככל שמתקדמים בדרגת הקושי, כך זמן הפעילות מתארך. מכמה דקות ועד לשעה ויותר.
סדר את הכיתה הערכה כוללת אוסף של חידות היגיון, בדרגת קושי הולכת ומתפתחת, התורמות לפיתוח יכולת החשיבה הדדוקטיבית של התלמיד. ככל שהחידה מורכבת יותר, היא דורשת מהתלמיד להתייחס למספר גדול יותר של מרכיבים. הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות ה'-ו', אך ניתן להשתמש בה גם לתלמידי כיתות גבוהות יותר. ערכה זו כוללת פעילויות לתלמידים בודדים, אך ניתן לאפשר לתלמידים לעבוד בזוגות. ככל שמתקדמים בדרגת הקושי, כך זמן הפעילות מתארך. מכמה דקות ועד לשעה ויותר.
תשע בריבוע הערכה כוללת אוסף של חידות היגיון, בדרגת קושי הלכת ומתפתחת, התורמות לפיתוח יכולת החשיבה הדדוקטיבית של התלמיד. ככל שהחידה מורכבת יותר, היא דורשת מהתלמיד להתייחס למספר גדול יותר של מרכיבים. הערכה מומלצת עבור תלמידי כיתות ב'-ו'. תלמידים צעירים זקוקים להכוונה ראשונית. ערכה זו כוללת פעילויות לתלמידים בודדים, אך ניתן לאפשר לתלמידים לעבוד בזוגות. ככל שמתקדמים בדרגת הקושי, כך זמן הפעילות מתארך. מכמה דקות לשעה ויותר.